01 juni 2015

Älskade ungar


Dessa barn!

Mina fantastiska tjejer!
Idag var det Mors Dag och vilken fantastisk dag jag haft med mina älsklingar!

Jag körde och köpte goda bullar till frukost och vi satt och åt, pratade och mös länge.
Goda bullar, oboy och kaffe. Supermysigt!

Jag hade en tanke om att jag ville åka in till Malmö Garden Show, men kände
att vädret var inte det bästa samt att jag faktiskt inte riktigt orkade.
Vi hade en lång dag igår, med både fotbollsmatch en bra bit hemifrån samt
konsert på kvällen. Kan berätta mer om det vid tillfälle!

Så vi beslöt att åka till ett av våra absoluta favoritställen.
Nämligen Enkla Ting, som är en fantastisk butik med mysigt café
inte långt från oss. Jag har skrivit om det tidigare, vi fullkomligt älskar det stället. Alla tre.
Så, det passade ju perfekt idag!

Innan vi åkte så överraskade Jossan mig med att ha köpt en present till mig!
En superfin ljuslykta från Ernst kollektion.
Och hon känner mig. Jag älskade den och kolla in citatet,
det är ju på pricken för mig just nu....
Att ta en stund för mig själv och "bara vara" är precis vad jag behöver
göra just nu när livet går i lite för högt tempo.


Vi körde iväg till Enkla Ting och hade Gyllene Tider och Per Gessle maraton
i bilen på vägen dit. Så kul! Vi sjöng och skrålade alla tre och jag kände mig 
som världens lyckligaste!

I butiken gick vi alla tre runt och så "åhhh", "sååå fin", "kolla detta".....
Vi tycker så mycket om miljön där!
Och fikat....muuums!
Det blev en fantastisk nougatkaka för mig och Jossan,
en latte och varm choklad.
Johanna valde saft och chokladboll.

En fantastiskt mysig stund tillsammans med dessa två goa tjejer!


Och dagens bästa citat kom från Jossan, min stora, kloka, goa snart 15-åring.
Jag berättade för dem under frukosten hur fantastiskt fina jag tycker de är.
Hur stolta de gör mig, hur snälla och omtänksamma de är.
Hur mycket jag litar på dem och hur glada de gör mig.
Då säger Jossan:
"Fast mamma, du har ju något med det att göra.
Du kan ju liksom inte ha haft tur två gånger!"

Bara sådär. Så enkelt, så logiskt. För henne.
Jag blev tyst. Och tårögd.

Kärlek!


6 kommentarer:

Finaste mattan sa...

En MYCKET klok dotter du har. Mycket klok. : )

anettan sa...

Så vackert och så fina ord. Det låter som ni haft en jätte mysig dag tillsammans. Kram Anette

Maria sa...

Det är precis så enkelt och logiskt Jennica, du är så fantastisk med dina barn (och alla andra omkring dig också förstås) att det inte är konstigt att de är fina :-). Kram Maria

Nellie - the Flying Hippo sa...

Nu blev även jag tårögd. Hon är så klok. Du är en fantastisk mamma Jennica! Stor KRAM

Choices by Annie sa...

Vilken fantastisk morsdag ni hade. Så mysigt.
Fin kväll önskar jag dig
Kram
Annie

Birgit sa...

Så rätt hon hade! Barn är kloka och kan räkna ut det mesta. Så mysigt ni verkar ha haft det :-)
Kram