06 maj 2015

Tycker om min trädgård


Min trädgård

Regnet gjorde ett kort uppehåll igår kväll, så när allt var undanplockat
efter middagen gick jag ut en liten sväng i trädgården.
Det var blött, lite grått och inte överdrivet fint precis.

Och min trädgård ser inte riktigt ut som jag vill att den ska göra. 
Ännu.
Den är långt från perfekt, 
fast å andra sidan så vill jag inte att den ska vara det heller.

Men jag gillar den!
För den är min. Min alldeles egna trädgård.
Som, trots att jag klagar lite på den, har hittat sin plats i mitt hjärta.
Jag har många planer för den och jag vet nu precis vilken känsla jag vill ha i den.



 Just nu finns inte riktigt det känslan.
Men, jag tror jag vet vad jag behöver göra för att få till den.
Idéer finns det gott om!
Nu är det mest bristen på tid som gör mig lite frustrerad....
Jag hoppas så att nästa helg ska komma med lite fint väder,
så att jag kan fortsätta fixa. 
Men men, jag vet ju att ju längre in i våren vi tar oss, 
desto större chans blir det till fint väder och möjlighet att vara ute.

Jag ser fram emot en underbar sommar med massor av trädgårdspyssel!




2 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Man får glädjas åt de stunder man får fixa ute, de ger såå mycket...
: )

Finurliga fröken sa...

Men så härligt med en egen trädgård. Tycker den ser väldigt fin ut. Hoppas att du snart har tid att både njuta och jobba i den. Kram