22 januari 2015

Ont. Det gör ont.



Träningsvärken from hell

I tisdags tränade jag mitt andra pass tabata. Idag har jag ont. Så himla, himla ont. Hela kroppen protesterar. Benen känns som bly, det går inte att skratta och att nysa ska vi inte ens prata om. Det gör nästan ont när jag sväljer...nja, det var kanske att ta i. Men ändå. Det gör så sjutsikens ont! Vilken galen träningsvärk!

Och vet ni vad det galnaste är? Jo, idag körde jag mitt tredje pass. Jag får erkänna att jag tänkte under dagen att det här kommer inte att gå. Det är omöjligt. Men, väl där och efter uppvärmningen när musiken drar igång, då drar jag också igång! Då kör jag fullt ut. Men det var tungt.

Nu har jag duschat, gjort en kopp te och ska bara mysa lite innan läggdags. Jag är helt slut i kroppen, men känner mig så nöjd!


12 kommentarer:

Sallys hus sa...

Jäklar i min lilla låda vad duktig du är!
Men visst är det härligt!
Jag börjar närma mig mitt första delmål som är att längta till träningen....
Jag vill också åt regelbundenheten året om.
Man blir ju så himla mycket piggare o gladare också...
Kraaaaam o ha en fin helg!
Katarina

Villa Ell sa...

Den känslan när man känner sig mör i kroppen efter träning är rätt skön ibland :-)
Jag har kört på friskis jag med idag, det känns för jag har börjat gymma lite mer...
Men bra mår man:-)

Kram Sandra

Anonym sa...

Bra jobbat fina Jennica, hoppas du har mindre ont im <3 kram Sofia

TITTILINA sa...

God damn, your good!
Heja dig!

Kram

Hannis sa...

Applåderar här och slänger in en busvissling!
Du är på g!
Hehe, kanske inte så skönt när man haltar omkring och knappt kan sätta sig på toa men ändå.

Fin fredag till dig/ Kram Hannis

dianasdrömmar sa...

Duktig du är :) kram Diana

Choices by Annie sa...

Hejja dig. Du är verkligen så duktig. Hoppas du tränade bort träningsvärken. (har hört att man kan göra det;)

Fin fredag till dig
Kram
Annie

Melody and M.E sa...

Applåder från mig! Imponerad!
Kram M.E

anettan sa...

Aj aj ta hand om dig och dina muskler. Kram Anette

Kim sa...

Bra där syrrbyrr!! :)

Suz sa...

Bra jobbat, det tror jag aldrig jag skulle klarat!
Fin helg till dig!
Kram
Suz

Birgit sa...

Ja, träningsvärk är ju den enda värk som man vill ha och som man faktiskt kan genomlida, för det är ju bevis på att man gjort något! ;-)
Kram