17 september 2014

Tankens kraft


Denna lappen har jag satt upp i mitt badrum. Jag läser den varje morgon när jag borstar tänderna. Läser och tar in. Jag lovar, varje morgon!

Och jag tror på det där, affirmationer. Jag tror på tankens kraft. Jag tror på att genom våra tankar kan vi påverka vårt sätt. Och, jag tror också på att genom att se livet med positiva ögon så kan vi också påverka vår omgivning.

Ett positivt synsätt, ett leende, ett uppmuntrande ord, en hjälpande hand och en stor portion omtänksamhet hos var och en av oss kommer att göra vår omgivning till en bra mycket bättre plats. Det börjar hos oss själva och ingen gest är för liten!

Och för att börja denna dagen på det mest positiva sätt så får ni några bilder av min lilla prinsessa! Där är livet alltid glatt, rosa, glittrigt och fluffigt! Där finns det inga begränsningar och allt är möjligt!






16 kommentarer:

jannice lindell sa...

Vad bra. Man borde ha såna lappar i badrummet! De är oftast då man står och tänker och så. Kram

Villa Ell sa...

Det låter så härligt med "glatt, rosa, glittrigt och fluffigt"

Bra lapp! sådana små ord behöver man ha lite varstans hemma!
Fluffigt tycker jag var ett bra ord,det känns så lätt och härligt...

Ha en bra dag
Kram Sandra

Bloggande 4barnsmamma sa...

Sv;
Absolut en viktig resa! Jag kan tänka mej att "uppvaknandet" blir ännu mer abrubbt om man liksom "tvingas" in i den genom en skilsmässa.

Så kul att du tar dej tid att lämna långa fina kommentarer hos mej♥

Kram S

Ekenäsliv sa...

Vilka underbara bilder på din lilla sessa:))
O kloka ord, verkligen kloka ord.
Ha en fin fortsättning på denna dag:)
Kram Anna

The Place To Be sa...

Mycket bra ord! Jag försöker också alltid tänka positivt! Ibland ramlar man ju såklart ner, men huvudsaken är att man kommer upp igen!

Ha en fin kväll!
Kram Malin

Mittgodastefinaste sa...

Jag ska också bli bättre på affirmationer.

Klokt.

Kram jenny

Björn sa...

En bild säger mer än tusen ord.

Suz sa...

Bra ord som dök upp precis när jag behövde dem! Tack för att du delar med dig, det här är ett väldigt bra tips och jag tror också mycket på tankens kraft.
Vi har alla svackor och då är det extra viktigt att ta fram ord som dessa.

Ha det gott!
Kram
Suz

Unknown sa...

Vad bra med positiva ord som peppar! Kram Stina

Anonym sa...

Så sant och vilken prinsessa du har gahhhh så söt och glad :) kram Sofia

Flower of Fame sa...

Verkligen en härlig prinsessa. Man kan inte annat än bli glad när man ser hennes leende. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Anonym sa...

Ja, en sån lapp skulle man sätta upp. Jag är övertygad om att dagarna skulle bli lite bättre då.

Hannis sa...

Sötnosen! Vilken glädjespridare!

Och jag tror på affirmationer.
För om jag slår ner mig själv i tanken hela tiden hur ska jag då orka se något från den ljusare sidan.
Det är bra att peppa sig själv!

Kramen Hannis

Hemma på Sjuan sa...

Bra ord att läsa varje dag! Fina bilder på söta dottern!
Ja du, de där kommentarerna verkar som de har försvunnit men nu kan jag ju inte få kommentarer från mina vänner som inte har blogg.... Jag läser alltid mina kommentarer via mailen och det vill jag inte ändra på. Kram Suss

Kim sa...

Vilka bra bilder på fotbollsprinsessan! :D

Birgit sa...

Så smart! Jag tror jag ska sno din idé rakt av! Jag tror verkligen på positivt tänkande! Det kanske inte alltid löser alla problem, men det gör det mesta mycket lättare! Och möter man livet med ett leende, så får man fler leenden tillbaka!
Sv: Ja, älskar verkligen min nya hårfärg! Är så nöjd! Det piggar upp i höstmörkret!
Kram