21 september 2014

Pyssel, mys och skratt


Det har varit en härlig helg. Jag har hängt med den här tjejen mest hela tiden, i alla fall sedan i lördags eftermiddag. Jag har träffat min stora underbaring också, men inte lika mycket. Det händer mycket i hennes liv nu för tiden, det är fotbollsmatcher, kompisar och hon hittar på saker mest hela tiden. Och när hon är hemma så är hon mest trött. En typisk tonåring antar jag. Fast med en stor skillnad. När jag tänker tonåring, så tänker jag, förutom på tröttheten, på någon som är lite sur och som har humörssvängningar. Men där har vi inte hamnat ännu och ibland tror jag inte att vi kommer att göra det. Hon är så himla go! Och jag är så glad över att hon har så fina vänner och att hon har så mycket kul som händer runt henne!

Och den lilla är full av energi! Vi har pysslat, ritat, cyklat, gungat, klättrat, pysslat ännu mer, ätit gott, tittat på tv, myst och skrattat massor!

Nu är de hos sin pappa, jag har varit och tränat och nu sitter jag här framför tv'n med datorn i knät. Helt tvärtemot vad jag egentligen planerat. Det var ju det här med att gå och lägga sig i tid......




15 kommentarer:

Me and my wonderful kids sa...

Tusen tack för dina fina ord!
Ja, ungar är härliga :-) Stora som små. Må gott! Kikar gärna tillbaka jag med :-)

Hannis sa...

Mysigt!
Och tonåring, ja, det är det där egna livet som ska skapas.
Bra att hon har så mycket fint omkring sig.

Själv har jag varit i tyst meditation i helgen. Det var inte helt lätt kan jag säga. Men väldigt nyttigt!
Och intressant hur svårt det är att faktiskt vara tyst=))
Kramen Hannis

Flower of Fame sa...

Tonårstiden är inte lätt. De ska igenom den. Sedan brukar det bli bra, ha en fin dag Kram Pernilla

Malin - stjärnflocka sa...

Mysigt det låter!
Ha en fin dag!
Kram Malin

Unknown sa...

Mysigt inlägg! :)

Bara Sara sa...

Vi har också en i vår familj, en som fyllt tolv nyss och som är mer borta än hemma.. Kram Sara

baraetthem sa...

Så mysig helg du haft och vilka fina tjejer du har!! Skönt att slippa lite tonårshumör, de brukar inte vara att leka med:)

Kram och hoppas kvällen är bra!

Anonym sa...

Låter som det varit en riktigt mysig helg! Härligt!
Kram Sara

Sallys hus sa...

Jamen njuuuut du av din lilla söting...ja å den stora med förstås.
det går snabbt tills att man inte är nummer 1 länge..
Fast det är roligt också..att få ta del av att de börjar forma sina liv själva. Min underbaring har inte heller varit särskilt trotsig...nån kort period var hon lite bitchig och ego men mest har hon bara varit go o snäll... Nu är hon ju 17 så jag tror inte det blir värre..;)
Jag SKA också börja lägga mig tidigare på kvällarna...snaaart..;)
Kram Katarina

Hemma på Ekbacken sa...

Låter som att du har hur mysigt som helst. Kram

Ekenäsliv sa...

Heeej!
Du är verkligen så gullig och skriver alltid så fint. Tack!!
O va underbar helg med dina fina flickor. Här har vi haft familjetid och det värmer ju så i hjärtat.
Ha de fint!
Kram Anna

HönaPöna sa...

Låter som en fin helg... Och det där med att sova i tid har jag svårt för, men imorgon har jag sovmorgon, så jag kanske kan stanna uppe lite extra ikväll?! :-)

anettan sa...

Tänk att det blir inte alltid som man tänkt sig. Kram Anette

Home2tiny sa...

Låter som den bästa o mysigaste helgen. Jag har också fått umgås med båda mina killar i helgen (en bor i Norge annars) och det är underbart att få vara tillsammans. Kramisar Tina

Birgit sa...

Vilken härlig helg! Här är det full fart den här helgen med, med marknad och pingistävling på bortaplan.
Kram