31 mars 2014

Födelsedagsvecka

5-åringen dekorerade sin egen tårta såklart!

Johanna fyllde ju 5 år förra måndagen och hon firade sin födelsedag en hel vecka! :) Det var kalas för farmor och farfar förra helgen, på måndagen fyllde hon år och firades givetvis då, hon firades på dagis på onsdagen och i helgen som gick så firades hon av mormor, morfar och moster! Och själv utnyttjade hon verkligen sin födelsedag till max och sa var och varannan dag att "jag får visst äta godis för jag fyller ju år", "jag får visst bestämma för det är min födelsedag", "jag får bestämma vilken mat vi ska äta för det är ju min födelsedag" och så vidare och så vidare! :)

 
 Denna underbara Flamencodress köpte mina föräldrar till henne när vi var i Barcelona och den blev genast en favorit! Såklart. Jag menar.....klänning, volanger, fransar, puffärmar och 'klackaskor'....det blir inte mycket bättre än så i Johannas värld!

Idag är det måndag igen. Tjejerna är hos sin pappa och för min del tar en hektisk vecka sin början. Jag har grymt mycket att göra på jobbet och jag ska dessutom vara tre dagar på kurs. Men men, det är bara att ta djupa andetag och ta en sak i taget och jag har några kul saker att se fram emot....middag med mina föräldrar, bokklubben och så har jag bestämt mig för att lördagen ska ägnas åt trädgården!

Solen skiner även idag och nu tänker jag minsann gå ut en sväng och rensa huvudet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att fylla år i en hel vecka! Kan liksom inte bli bättre :)
Kram Sara

Hannis sa...

Men flamencotjej! Så fin!

Och jag håller med henne.
När man fyller år får man bestämma så mycket man vill. Det håller jag stenhårt på=)

Kram Hannis

Suz sa...

Finns inget som är så bra hjärnrensning som en promenad utomhus!
Och det där med att fylla år en hel vecka, det tyckte jag att jag gjorde förförra veckan;)

Ha det fint och stressa inte, även om du har mycket att göra!
Kram
Suz

LÁrt de Vivre sa...

Tänk attt få fira sin födelsedag en helv vecka, vilken lyx och dessutom kunna svänga runt i den fina dräkten. Vilken lycka!

Kram Kajsa

Anonym sa...

Åhhh fina fina tjejen i spanska kläder underbart! : ) kram till fina mamman med : ) /Sofia

Birgit sa...

Vilken fin klänning :-)